mandag 20. september 2010

Landlig idyll, å jada!

Du søte tid så deilig det var å komme til Enger igjen! 
Med ferske Hellas-fregner på nesen er jeg klar for høstlig langhelg på landet.
Fredag feiret vi livet med å skravle og skåle med gutta på Vestre, helt til den nyåpna flaska med Asbjørns fine portvin var tom! 

Lørdag var det sol og regn. Mest sol!                                                                                
Photos: Andreas


Regnvåt liten pusekatt får kos i mors skjerf.

Varmt og godt med fyr i peisen.

Janne debuterer med lammeskank i ovnen. Lokket med plastknott fikk også være med i ovnen. Oi!

Men lammekjøttet ble utsøkt! Utradisjonell forrett.

Minipus fikk lov til å sove på spisebordet og var verdens mest fornøyde katt.

Jeg bakte foccaccia av grovt speltmel; suksess. 

Og så nøt vi kveldens hovedrett: Gresk Linsesuppe á la Andreas!
Mette og gode trakk vi til salongen hvor vi drakk vin og så The Doors-dokumentaren "When You're Strange".


Søndag,sol og sulten på noe godt. Jeg popper popcorn i den brasilianske popcornkjelen vår!


Eu amo pipoca!

Ronny klipper gress.

Storepus spaserer med sin mor på sin egen private jordflekk.

Pusen har tjukk mage og glad hale. Mor har forklekjole fra loppis.

Finn&Fiffi i ettermiddagssola.

Like morsomt og spennende som for 20 år siden!


Janne pusser en kommode.

Ronny lar vinden få smake på trenings-kiten.

Så dro Janne og jeg til brukthandler Leif på Østmo. Med i bilen hjem hadde vi fantastisk fangst!
Men nå er klokken snart 02:00, og jeg har brukt flere timer på innlegget så langt (mobilt bredbånd er treeeeeigt)! Så jeg sparer det til i morgen. 
For Janne og jeg har fri i morgen og tirsdag og skal kose oss to ekstra dager her på Enger. De fine guttene våre har vi sendt hjem, så kan vi savne hverandre litt og ha noe å glede oss til i byen.

Ønsker dere alle en fortreffelig uke! 

Photobucket

0 kommentarer: