søndag 10. april 2011

Endelig Enger

Da jeg kom frem til Enger fredag kveld var det ikke tvil om at våren har tatt over kommandoen. 


Med unntak av et par små hauger på tunet er all snø borte vekk og på jordene speiler himmelen seg i innsjøer av smeltevann.


 Det er et uvant syn å se vannet strekke seg langs hele veien bort mot Vestre Enger.


 Ronny går rakt i gang med å skifte dekk på bilen sin.


 Pusebarna får fisk å spise. Vel fortjent etter en rolig og flink biltur.


Etter middag tok Ronny og jeg en tur bort til gutta på Vestre for et glass vin og fredagskos.


 Ronny er klar med lommelykta, det er på tide å vandre hjem og til køys.


Tidlig lørdag morgen startet vi dagen, både folk og dyr. Ingenting slår følelsen jeg får når jeg drar opp rullegardina og et strålende sollys flommer inn i rommet! Rise & shine!

Minstepus spiser frokost...


...før hun tar lørdagsbadet på bordet foran vinduet. 
Er det rart vi elsker å være på landet?


1 kommentarer:

Lena sa...

Jeg vil til Enger med dere jeg også. *savne*