torsdag 6. oktober 2011

Høstferie

Skolen min praktiserer heldigvis høstferie for sine elever, så for meg betyr det deilige dager på landet. Mandag kveld pakket vi bilen og dro avsted.

Tirsdag startet vi dagen tidlig, siden Andreas hadde hjemmekontor.  


Varm kakao, brødskive med vossafår, fyr i peisen. Grei start på arbeidsdagen.


Glad katt.


Til kakaoen hentet jeg frem et bruktfunn fra skapet: en termos som fremkaller gode barndomsminner.

Jeg hadde en slik da jeg var liten, men jeg husker ikke helt hvilket motiv som var på den. Jeg husker derimot at den holdt fryktelig dårlig på varmen og at den måtte stå oppreist i sekken for ikke å lekke. Men nostalgien ligger i også i følelsen av den i hånden, duften av plast, og lyden tuten lager når man flipper den opp og ned. 



English: This week I don't have class, since my school grants us autumn vacation. This means lovely days in the countryside, drinking hot cocoa in front of the lit fireplace. I brought a nice childhood memory out from the cupboard - a tiny plastic thermos! Funny how the feel to your hand, the scent of plastic and the sound the little spout makes can reproduce sensations from such a long time ago.

0 kommentarer: