lørdag 26. november 2011

Antioksidant!

Kaffe er stappfull av antioksidanter som er bra for kroppen. Visste du for eksempel at kaffen vi drikker står for over halvparten av den totale mendgen antioksidanter vi nordmenn får i oss via kostholdet vårt?
Jeg drikker mye god kaffe, men her skal dere få et tips om hva kaffegruten kan brukes til!


Kaffen jeg bruker her er fra Aeropress-brygger. Den er veldig finmalt, men duger fint! Grovere malt kaffe fra f.eks kjele eller trakter er også ypperlig til dette formålet - som er håndpeeling!


Mens gruten enda er fuktig gnir jeg den godt inn i tørre hender. Huden blir rosa og fin, et tegn på at blodsirkulasjonen settes i gang. Så skyller jeg det av, først i varmt vann før jeg avslutter med litt kaldt vann. Hendene blir rene, myke og med god kaffeduft. Døde hudceller forsvinner og økt blodsirkulasjon sørger for cellefornyelse, bedre utskillelse av avfallstoffer og økt opptak av næringsstoffer.
Hudpleiepensum i praksis, med andre ord!


0 kommentarer: