søndag 6. mai 2012

Augusta

Sist søndag fikk jeg med meg siste halvtimen av et stort loppemarked i Kongsvinger. På tampen av moroa er det ikke så mange godbiter å finne, men jeg slapp å dra helt tomhendt derfra. For selv om jeg a) ikke serverer sukkerbiter og kaffefløte så ofte, eller b) allerede har opptil flere slike sett, så motsto jeg ikke fristelsen. 30 kroner, ja takk.


Begge delene var i perfekt stand, og med nydelig dekor...


Kvalitetsmerket med Rörstrand - et av Sveriges mest kjente produsenter av porselen. 


Med posesalg på tekstilavdelinga ble det også litt fangst. Ei kjempefin gulvmatte, og disse supersøte trekkene til barnedyner! Det trenger vel en som meg, som ikke har barn..? 
Min beste loppispartner Asbjørn beskrev sin tilstand med ord jeg kjenner meg så godt igjen i: "Jeg føler meg som en narkoman." 
Vi bare må ha det, får aldri nok, og elsker det!

1 kommentarer:

Marcela - Glamour Vintage sa...

De var kjempe fine, du har bra smak, Elisabeth! Og jeg skjønner ikke hvorfor alt koster så mye her i Brasil! Her ville det ha kostet ca. 150 kr!

Ha en fin søndag :)