fredag 16. september 2011

Pelargoniumsfest

Orkidéene mine, som startet sin frodige blomstring allerede tidlig i vår, har nylig latt sine siste kronblad falle. Det ser ut til at pelargoniumene har tatt over stafettpinnen!

Planten til høyre, med de rosa blomstene, kjøpte jeg en gang i mai, de to andre litt senere utpå sommeren.


Alle hadde blomster da jeg kjøpte de, men de visnet så raskt at jeg trodde løpet var kjørt... Men det er viktig å ikke gi opp håpet, og pelargonier er jo kjent for å være veldig enkle å få til. Så de fikk være med ut på landet de ukene jeg tilbrakte der, og fikk sol og vann og kjærlighet. Og nå kom endelig blomstene tilbake!


Denne rosa skjønnheten heter Dronning Ingrid, og det sies at denne sorten opprinnelig kommer fra den danske enkedronningens sommerslott i Sofiero i Sverige.

De er så fine og jeg blir så glad!


0 kommentarer: