tirsdag 20. september 2011

Superkupp!

I helgen var det endelig tur til Østre Enger igjen! Lørdag kunne vi nyte strålende sol og deilig høstvær, og Storepus lekte i gresset med nabokatten hele dagen.


Vi tobente dro på en real bruktrunde, og siste stopp på ruta tok vi her hos Anne og Leif på Østmo.

Det er dette som er den mye omtalte bruktlåven, hvor jeg har gjort mange av mine beste funn. 

Maria var helgens gjest hos gutta på Vestre Enger, og blant hennes mange kupp var også denne flotte kåpen!

Vår absolutte favoritt blant bruktselgerne - Leif, pakker pent inn våre funn.

Fint med stor bil når man gjør storeslem.


Superkuppet som jeg proklamerer i tittelen var også noe jeg fant på låven hos Leif og Anne, og befinner seg inni denne kofferten... 


En symaskin!  Jeg skjønte umiddelbart at det var av stor nødvendighet at den fikk være meg meg hjem til gårds. Da Leif satte prisen til 100 kroner og i tillegg kunne garantere at den fungerte, var kjøpet i boks!

Tilbake på Enger pakket jeg ut maskinen med andakt og spenning...


Det viste seg å i det hele tatt være en helt utrolig velholdt maskin, med alt utstyr sirlig intakt. Ikke en skramme hadde den, og startet opp uten problem.


Maria kom over fra Vestre for å ta vidunderet i nærmere øyesyn, samt hjelpe meg med et sømprosjekt jeg har plagdes litt med en stund. Maria jobber nemlig som syerske på Den Norske Opera (!) og derfor den absolutt riktigste person å dele gleden over dette funnet med!


Og vi sydde og koset oss og kunne ikke tro hvor heldig jeg hadde vært. Kjolen Maria hjalp meg med å sy ferdig ble selvsagt helt perfekt og skal snarlig presenteres i eget innlegg. Det har heller ikke lyktes meg å finne ut noe særlig om denne typen symaskin, men jeg jobber med saken. 


0 kommentarer: