torsdag 7. april 2011

Savon de Marseille

I går tok jeg turen innom Åhléns på Youngstorget og der fant jeg noe jeg hadde hatt lyst på lenge:


 Håndsåpen til Savon de Marseille


Det er mange som sverger til disse produktene, som har rykte på seg for å være laget på milde, rene ingredienser og helt uten kunstig farge eller animalsk fett.


Såpen inneholder heller ikke stoffet Sodium Laureth Sulfate (SLS), som er det stoffet som gjør at såper skummer. Og det er supert, for SLS er ekstremt uttørkende og irriterende på huden. Dette lærte jeg på skolen for en stund siden og har siden da blitt veldig oppmerksom på innholdsfortegnelsen på såper og andre vaskeprodukter. På de aller fleste såpene er SLS  den ingrediensen det er mest av nest etter vann (!). Jeg har brukt Neutral sin håndsåpe en god stund nå, men måtte skuffet konstatere at også den har SLS som en av sine hovedingredienser.


Jeg må absolutt si at Savon de Marseille for min del innfrir forventningene. Konsistensen er herlig, duften fantastisk og hendene mine kjennes myke etter vask. Anbefales!


0 kommentarer: