søndag 24. april 2011

Skattejakt

 Langfredag tok vi turen gjennom de dype skoger.


For på Svullrya var det auksjon! Mannssterke ankom vi det sære trebygget som blant annet huser Finnskogen Kro og Motell.


Dessverre var det ikke mange interessante objekter på lista denne dagen. Jeg fikk et par fine nattbordslamper for 22 kroner og så fortsatte vi ferden videre.


Asbjørn og Geir visste om et ektepar som hadde bruktsalg i en bitteliten bygd på veien hjemover, og vi svingte innom for å se hva de hadde å by på.

I "billigteltet" var det mye skrot!


Og der kom Asbjørn over dette superfine, gamle kjøkkenskapet! Skulle ønske jeg hadde sett det først...


Det hadde hylleremse av akkurat den typen jeg liker så godt. 

Cato fant et par shutter shades i originalutgave. 

En morsom sigaretteske...


 Veldig morsom, faktisk!

På en hylle høyt oppe på veggen spottet jeg en fin liten globus som Cato tok med hjem.


Landene i Afrika hadde rare navn fra en svunnen tid.


Afghanistan hadde fått seg en liten bulk. Illustrativt...


 En drøss med kule kassetter.


Geir hjelper til med å ta skapet ned fra veggen. Solgt for 400 kroner, med alle fire skyvedørene i fin-fin stand.


De nye eierne er storfornøyde. Og jeg kunne glede meg over at Asbjørn skjenket meg hele hylleremsen, som han ikke ville beholde!


På vei tilbake til Enger holdt vi fornuftig avtand til Jammerdal, og fikk med oss et bruktsalg til. Der var jeg så opptatt av å gjøre kupp at kamera ble liggende i bilen. Fangsten dokumenteres ved senere anledning.


0 kommentarer: