fredag 24. juni 2011

Bomull & frotté

Gjenbruk av gammelt sengetøy og håndklær liker jeg. Ofte finner jeg tøy som knapt har vært brukt, men også bomull som har vært vasket mange ganger er bra, for da er det så mykt og godt. Jeg koker tøyet og er det flekker som ikke går vekk, eller hullete og slitt her og der, kan jeg klippe det opp og bruke det som kluter. Eller sy noe fint av det, om mønsteret er fint.


Gamle håndklær er ofte flotte og fargerike. Disse er så pent brukte at de har kanskje ligget innerst i noens skap i årevis før de tilslutt endte opp i en søplesekk som del av et dødsbo kjøpt opp av en brukthandler... Kanskje har de en gang vært noens fine håndklær, som de sparte på til spesielle anledninger som sjeldent kom.


Søplesekken med gammelt sengetøy og frotté skulle min venn brukthandleren bare kaste, så den fikk jeg med på kjøpet da jeg handlet litt kjøkkenutstyr for et par tiere her om dagen. Kupp, spør du meg!


Disse vaskeklutene hadde prislappen på enda. Perfekte til bruk her på gården, hvor vi ikke har dusj enda! Kattevask med klut er undervurdert.


0 kommentarer: