torsdag 24. november 2011

Årets jentetur

I år som i fjor  ble det jentetur til Østre Enger med jentegjenget til Janne. I fjor angret jeg veldig på at jeg ikke hadde tatt pusebarna mine med, så den feilen ungikk jeg å gjøre igjen!

Lena, Åse, kattene og jeg dannet fortropp og reiste til gards på fredag ettermiddag. Vi fyrte i peisen og koset oss med vin og ost.


Og hekling!


Starten på Lenas nyeste kreasjon.


 Vi varmet det iskalde sengetøyet foran peisen i stua.


 Utpå kvelden gjorde jeg første kjøkkentjeneste.


Resultatet ble tre saftige brød.


Godt med hjembakst når man skal kose seg en hel helg i godt selskap.


Over kjøkkenbordet står de fine salt- og pepperbøssene jeg fant på bruktlåven i sommer. Har ikke sett så mange av disse med svensk tekst før.


Dagen etter stod vi opp i god tid for å rekke en real bruktrunde på landsbygda. Jeg i alpelue jeg heklet kvelden før. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

*savne* ♥

63 grader nord sa...

Snublet over bloggen din og det første jeg får se er en nyyyyydelig pus! Minner om min kjære, hærlige Hellig Birma pusegutt, Sib. Savner han så fælt, han døde i sommer. Han hadde vært 18 år 22.11 om han fortsatt levde...rare greier. Blir jo så glade i dem.

Så mye fine bilder og flotte håndarbeid det var å se da - det kan vi like!

Jeg feirer forresten 5 års bloggbursdag i dag du er herved invitert på feiring! ;0)

Ha en god helg!