mandag 22. november 2010

Østre Enger Vinterkvinnekonferanse

I helgen har vi avholdt årets kvinnekonferanse på Enger. Janne har et fantastisk venninnegjeng fra året de gikk sammen på folkehøyskole og jeg er innlemmet som eneste utenforstående!
Gjennom årene som har gått har vi prøvd å samles før jul under alibiet juleverksted. Men i år som tidligere år ble det mest kos og ikke så mye verksted. Men som vi har kosa oss!


Janne og jeg kjørte opp torsdag kveld for å fyre opp og få det varmt og godt til gjestene skulle komme på fredag. Fredag morgen var det rim på vinduene i stua. Skikkelig julestemning!


I Ronnys LandRover Defender satte vi avgårde til Flisa og Kirkenær for å se om de hadde fått noen brukbar sofa inn på bruktbutikkene.


Ute var det ti minusgrader og vinterlandskap.


Vi fant ingen sofa. Men juleduk, en potteskjuler, vin og basilikum ble med hjem.


Janne måtte tilbake til byen for å spille forestilling. Jeg ble igjen på gården, i Prinsesse Astrids selskap. Dette fine bildet av henne fant jeg på Flisa Frivilligsentral for noen uker siden.

Ikke engang pusebarna mine var med, de fikk være hjemme i byen med far. Det ville blitt litt mye ståhei for de med sju-åtte jenter i hus. Da mørket falt på i fem-tiden sysselsatte jeg meg med å pynte med juleduk og tenne lys.

Jeg hadde med meg restene av risgrøten vi spiste tidligere i uka. I ca 3 dl grøt  knakk jeg tre egg og blandet en halv teskje hver av salt, vaniljesukker og bakepulver og en halv desiliter hver av sukker og hvetemel.

Rørte godt sammen og lot det svelle noen minutter.

Og så stekte jeg de deiligste rislapper!


Smakte fortreffelig med blåbærsyltetøy og en dæsj rømme.


Litt over halv ti om kvelden ankom første ladning kvinner! Renate, Ingrid og Lena. Vi sprettet vinflaskene og gikk rett i gang med oogachakka!

Vårt absolutte favorittspill for tiden!

Vi sang og lo ut i de sene nattetimer, og selv rimet på vinduene i glassentréen var kilde til moro.
Og dette var bare begynnelsen...


0 kommentarer: