tirsdag 3. august 2010

Kjøkkengulv

På kjøkkenet har vi ikke gått for restaurerte tregulv. Vi har fjernet lista mellom kjøkken og entré og skal ha likt gulv i disse to områdene. Jeg var innom en hel del alternativer, og hadde nesten bestemt meg for de klassiske sorte og hvite rutene. Men så oppdaget jeg Marmoleum Click fra Forbo!


De har utrolig mange farger å velge mellom, men da jeg så dette bildet i brosjyren visste jeg med én gang at SÅNN vil jeg ha! Den lyse delen på bildet er en beigeaktig farge, den bytter vi ut med en som er litt mer grå. Det tror jeg vil passe bedre til den grå/hvite benkeplata vi skal ha.
Prisene på disse linoleumsflisene vareierer veldig etter hvilken forhandler man er hos. Hos Teppeabo skulle de ha kr479,- pr.kvm. Da ble det nesten uaktuelt å gå for det alternativet. Heldigvis fant jeg de for kr398,- pr kvm hos Aasen Handel på Ensjø. Hadde jeg vært lur hadde jeg bestilt med god tidsmargin - i Sverige! Der koster det kr295,- pr kvm...
Det er bestillingsvare hos alle leverandører i Oslo, og mine ble sendt fra Nederland på fredag. De ventes til Oslo i dag eller i morgen - akkurat i tide før kjøkkenet kommer fra Ikea i morgen ettermiddag! Det bare MÅ holde! Knappe tidsfrister er noe dritt!

Ok, tell til ti... En, to, tre, fire....


Photobucket

0 kommentarer: