torsdag 5. august 2010

Opptur!

Etter en del motgang ser det ut til at vinden har snudd og tatt tak i seilene våre igjen. Intensiteten på oppussinga har fått sette sitt preg på denne bloggen i det siste, merker jeg gleder meg til jeg skal ha andre ting å melde. Innredning, håndarbeide, reiser, gården, mat...
Men enn så lenge får dere holde ut med nytt fra Kåken Kaos på Etterstad!

I går skjedde det ganske mye! Både Andreas og jeg tok ut flyttedag, så vi hadde hele dagen på oss til å jobbe, jobbe, jobbe! Vi starta dagen med å selge spisestuemøblementet vårt: Bjursta Spisebord, seks Stefan stoler og en Bjursta skjenk, alt Ikea. Gode møbler, men jeg er ferdig med brunsort...
Et hyggelig, ungt par kom og hentet det hele og vi gjorde god fortjeneste. Bordet og stolene kjøpte jeg brukt for en 1000-lapp på finn.no for to år siden da jeg flyttet til Majorstua. Skjenken fikk vi av en kollega som ikke hadde plass. Hele greia gikk for 1900,-! Kommer meget godt med i et etter hvert ganske skrapa pengeskrin.

Etter lunsj var vi i gang i leiligheten og rørleggeren kom for å koble ut varmtvannsberederen vi skal bytte ut.

Vi bruker selvsagt bare fagmann på høyde med det beste fra utlandet! Henrik, the VIP.

Siden vi skal legge likt gulv i kjøkken og entrée måtte det gamle belegget i entréen bort for å få jevn flate. Tjærelimet også. Takk og pris; jeg trodde jo jeg i overskuelig fremtid ikke skulle få gjøre denne møkkajobben igjen! 


Gutta maler tak. 

ENDELIG! Kjøkkenet leveres! 

To flinke fyrer svetta seg frem og tilbake til bilen var tømt. Halv ni i går kveld gikk startskuddet for monteringa. Etter et par stammer ferdig monterte begynte jeg å bli dreven, men vi ga oss litt over elleve.
Klokken ni i morges var vi i gang igjen, veggen i stua som fikk fiberduk i går er nå malt. 
Etter jobb skal vi kjøre flyttelass - kanskje tar vi første natt i vårt nye hjem i natt!

Ah! Kjøkken/entrégulvet ble levert i går også! Men det viser seg at vi skal montere kjøkkenet først, så da var det ikke sååå stress allikevel. :)




Photobucket

0 kommentarer: