fredag 21. mai 2010

Grünerløkka på sitt beste...

I går hadde jeg et viktig ærend i bydelen jeg føler meg aller mest hjemme i her i hovedstaden, altså Grünerløkka. Jeg fikk oppgitt adresse Markveien 50. og fant fram uten problem. Det ligger rett ved East Kitchen og gården har et relativt slitent inngangsparti. Til gjengjeld møtes man av en superkoselig bakgård når man trer inn den gamle porten! Mange bygårder vender mot denne store, åpne plassen. Store, flotte trær med trivelige benker under, som beboerne bruker flittig når sjansen byr seg. 


I disse varme sommerdager er det ekstra fint, med trærne bugnende av hvite blomster.

Anne henger opp masse finne lykter i treet når skumringen tar over for dagslyset.

Oppe i høyden skal det også være lykter, det er klart!

Sånne kvelder, i sånne bakgårder får meg til å lengte ekstra sterkt tilbake til løkka... Etter to år på Majorstua føler jeg meg enda som i et slags utvekslingsopphold. Ikke alt er like bra med Grünerløkka og visst er det fordeler ved å på sentralt på Majorstuen. Men det er to helt forskjellige verdener.

0 kommentarer: