mandag 8. november 2010

Lørdag slik den skal være

Tidlig lørdags morgen våknet vi til et magisk lys over Enger. Frostrøyken veltet inn fra Glomma og pakket inn både hus og jorder. Andreas tok disse fine bildene.

 Inne i varmen spiste vi god omelett til frokost.


Storepus fikk øye på nabohunden Tassen gjennom vinduet. Instinktivt ble svansen mange ganger så tjukk!

Etter frokost kjørte vi oss en tur på brukthandel i nærheten. Det ble ingen sofafangst på fredag, så vi fortsatte jakten. Vi passerte nydelige landskap. Det ble ingen sofa, men vi dro ikke tomhendte hjem. Eget innlegg skal vies resultatet!

Tilbake på gården tok Andreas og jeg opp maletråden der vi slapp den kvelden før. Gjesterommet skal altså bli hvitt og fint - bare med grunning virker rommet allerede mye større!

Tid for mat! Jeg lager grønn pesto som blir så god at Anja slikker hele bollen.

 Pestoen smører jeg på fire kyllingfileter som Andreas har banket flate og lagt på folie på et stekebrett.

 Finhakker soltørkede tomater...


...og fordeler det på filetene som så toppes med fetaost. Litt salt og pepper, så rulles de sammen og stekes på 200 grader i ca et kvarter.

 Serveres med pasta. Kyllingen og fyllet er så saftige at saus ikke er nødvendig. Vel bekomme!

Mett og god henter jeg frem puslespillet jeg kjøpte på bruktbutikken på Flisa på fredag. Posen med brikker inni esken er helt uåpnet, så jeg trenger ikke bekymre meg for at det skal mangle brikker. De andre er litt skeptiske, men alle stopper innom for å hjelpe til. 

Dyp konsentrasjon. Jeg hadde glemt hvor gøy jeg syns det er med puslespill! Helt oppslukt holder jeg på til klokken 02...

Søndag står jeg opp klokken 9 og fortsetter. Hekta! Så her langt hadde jeg kommet da jeg måtte gi opp og pakke sammen. Nå står det under sengen og venter på neste anledning.

Klassisk fin helg!

0 kommentarer: