søndag 22. mai 2011

Williamsburg

Onsdag morgen forlot jeg Manhattans ståhei og tok L-toget til Williamsburg. Etter flere dger med regn var det godt å komme opp fra undergrunnen og oppdage at det var sol! Jeg vandret sørover på rolige Bedford Avenue til jeg kom til dagens frokoststed: The Rabbithole.


Hit fant jeg fram etter anbefaling fra Sandras NYC-guide. Fra menyen valgte jeg en herlig Croque Madame.


 Fin og spesiell atmosfære, supergod mat og kjempesøt servitrise.


Hei katt!


Litt lenger nord på Bedford Avenue ligger Oslo Coffee Company. En oase for god kaffe, i en ellers Starbucksdominert verden. Siden jeg akkurat hadde drukket to store kopper til frokosten tok jeg ikke turen innom, men husker godt at kaffen jeg fikk der i 2008 var supergod. Og så er det jo litt artig at den heter Oslo, da. 


Bakgårdskunst?


 En merkelig samling figurer...


Vintagebutikken Vice Versa ligger også på Bedford.


 Her bugnet det av alle slags klær og jaggu ble det fangst!


Da jeg kom ned til Bergen Street i Brooklyn var finværet over for denne gang.


 Alle sluser åpnet seg og det høljet ned.


Jeg søkte tilflukt på en trivelig pub, hvor det ble både tedrikking, lesing av bok og etterhvert også blomkålsuppe før det ble såpass opphold at ferden kunne fortsette.


0 kommentarer: