torsdag 21. juli 2011

Fredagsfint i Harstad

Siste uken har jeg tilbrakt i min hjemby, i midnattsol og gode venners lag. Fredag samlet vi oss hos Michel og Trude for hjemmesnekret tapas og god vin.


 Michel laget tunfiskpaté og jeg bidro med aioli.


Masse godsaker på bordet.


 Michel gjør god figur som borddekker.


Trude legger siste hånd på en av sine spesialiteter...


Dadler surret i bacon - min favoritt!


Vertskapets residens er prydet av en spennende plante ved vinduet.


Der gror de sine egne agurker. Megasøt! Sånn vil jeg også ha.

Fine Anita er med, som vanlig.


Hun hadde selskap av sin flotte ektemann Didiet, som har flyttet fra Cuba til Harstad siden sist jeg var hjemme. 


Jan Harald byr på champagne til jordbærdesserten. Nam!

Skål!


 Jeg er litt uklar, men veldig fornøyd!


Sommer...


Til kaffen byr Michel på cognac.


Gutta fyrer opp en ekte cubansk sigar i sommernatten.


 Gutten i røyken.


Så dro vi i gang Midnight Sun Grimasemakeri, til glede for amatører og veteraner.


 Didiet er fersk i faget, men gjør helhjertet innsats som gir avkastning!


Anita er helt på høyde med det beste fra utlandet.


Denne grimasens far, Michel, ser som vanlig helt forferdelig ut. Men jeg våger å påstå at kjæresten hans drar i land seieren i denne runden. La oss se nærmere:


Ubetalelig!

Jeg benytter stunden til litt hekling, som nødvendig er når man har deadline på prosjektet.


Trude kaster dramatisk på håret og ute gikk solen aldri ned. Godt å være hjemme igjen!


0 kommentarer: