onsdag 6. juli 2011

Status i kjøkkenhagen

Det første jeg gjorde ved ankomst på Østre Enger på mandag var å sjekke plantekassene mine - det gror!
Begge radene med rødbeter jeg sådde er i full vekst. Så gøy!


 Radene med bladpersille ved siden av hadde vokst frem litt mer sporadisk, men absolutt på vei.


I den andre kassen hadde jeg satt ned en liten potte med rapidsalat og litt basilikum fra butikken. 


Overraskende nok gror salaten som bare det! Jeg som allerede var overrasket over at den hadde overlevd i over tre uker i potta si...


Lykkelig konstaterte jeg at sukkerertene også var i full spiring. 
Men da jeg tirsdag morgen sjekket kassene på nytt var det et trasig syn som møtte meg. De j***a jordrottene (må det ha vært!) hadde nappet opp alle skuddene. Flere av basilikumstenglene var også nappet opp, men de kunne jeg sette ned igjen.  
Oh well. Jeg burde kanskje ikke være så sjokkert, for jeg visste det var jordrotter i det hjørnet av hagen. Tenker jeg anlegger kjøkkenhagen et annet sted til neste år.


0 kommentarer: