fredag 25. juni 2010

Harstad dag 2 & 3

Min første dag av årets sommertur til nord var på St.Hansaften, men den får ingen egen post. Det var grått og iskaldt ute, så det ble ikke bål og samling i fjæra med midnattsol som jeg hadde håpet på. Men inne på sommerhuset var det varmt og trivelig og vi spiste deilig rømmegrøt.
Torsdag kom Andreas, og solen stakk seg frem og hilset han velkommen!

Stor nyhet i hjembygda mi! Alle veier har fått navn og alle hus har fått nummer. Det er veldig uvant, men en absolutt velkommen endring. Nå befinner jeg meg i Øverslettveien 4. Navnene som er brukt på veiene i bygda er hentet fra lokale stedsnavn, og det syns jeg er kjempefint!


Mamma har laget nydelig rabarbragrøt til dessert.


Etter middag spaserer vi en tur i bygda. Visst er det vakkert?


På veien fant vi flere siamesiske løvetenner.


Det ble kveld og vi fikk med oss en festspillkonsert med Tony Allen med band på Nordic Hall. Kult!


Godt med god pils! Andreas opplever midnattsol for første gang!


Fredag besøker vi Galleri Nord-Norge - Børre Sæthre "2010 N.N."


Vi ble en del av installasjonen...

Etterpå tok vi turen til Grottebadet, Harstads badeland langt inne i fjellet! Der koset vi oss med bølgebasseng, vannsklie, terapibasseng, dampbadstue - og lille Elise!

Tantes beste!



Bestemors sydvest er fin å ha når man skal hjelpe Bestefar med hagearbeide i lett sommerregn.






2 kommentarer:

Ida sa...

Husnummer?!?!

Hulda sa...

Så flott dette var, Elisabeth! Gode bilder fra ei flott bygd. :) Nydelig bilde med hesten i forgrunnen. Ja, husnumrene er litt av en sensasjon her nå. ;)