onsdag 30. juni 2010

Kjøkkendrøm / Drømmekjøkken

I går var den STORE dagen - vi overtok vår nye leilighet på Etterstad!! Klokken 14 på slaget møtte vi tidligere eier Tor i en tom og nyvasket leilighet for overlevering av nøkler. 
Han har bodd der siden 1992 og er faktisk det stedet hvor han hadde bodd lengst i hele sitt liv. Nå flytter han hjem til Snåsa i Trøndelag og vi bytter vest mot øst.


Vi har en ganske stor jobb med oppussing foran oss. Alt av vegger skal males og planen er å hente frem det originale tregulvet som ligger gjemt under gyselig laminatbelegg og sliten parkett. 
Den mest omfattende delen er allikevel kjøkkenet. Det ser sånn her ut:






Det eneste vi vet helt sikkert er at det skal ut, og at vi har stramt budsjett. Hva som skal inn er fremdeles noe usikkert...
Vi har brukt Ikea Home Planner flittig og prøvd ut diverse løsninger. Dette er Ikea-versjonen som er aktuell:


Den heter Ståt og er tydeligvis veldig populær.


Jeg liker den veldig godt.


Men hva med drømmen, da? Det jeg egentlig vil?
50-tallskjøkken med skråskap, folkens! Og svenske Kvänum produserer akkurat sånne:


Det er så fint!


Nydelige detaljer...


*sukk*


Rekker jeg å vinne i lotto før jeg må bestemme meg og få bestilt kjøkken..?

0 kommentarer: