mandag 21. juni 2010

Hjemme bra, hjemme best!

Om to dager reiser jeg hjem til Nord-Norge for endelig å nyte litt tid med min kjære familie og mine dypt savnede venner! Årets sommertur blir dessverre alt for kort. En langhelg er alt jeg har tid til nå. Sånn går det når man bruker opp store deler av ferien allerede i februar!
Men jeg gleder meg veldig, veldig, veldig! Spesielt siden jeg i år har fått timet Harstadturen med Festspill! Jeg starter oppholdet på onsdag med St.Hans-feiring med foreldrene mine, søsken og Bestemor på sommerhuset som ligger beleilig ved flyplassen. Det lukter rømmegrøt og strikos lang vei, selv om det er meldt vått og kaldt vær. Torsdag ettermiddag kommer Andreas nordover og det ligger an til å gå slag i slag derfra!


Dette er litt av det vi fikk med oss på fjorårets tur, og som viser hvorfor gleden og forventningene er så store:


Svevende av lykke over det beste i hele verden: Nord-Norsk sommervær!




Fisketur med fangst som havnet på grillen senere på kvelden.


Lykkelige måker får fiskeinnvoller å meske seg med.


Kamp om godsakene.


Løpe barbeint i kløvereng med den fineste Elise-jenta som finnes!


Bake sølekaker og blåse i at det regner.






Vaske håret i regnvann samlet i et melkespann.

2 kommentarer:

Hulda sa...

Det er deilig her nord, jeg er glad for å bo her. På verdens beste sted. ;) Flotte bilder fra fjorårets sommerferie her.

Ida sa...

ÅÅÅH! Nå fikk jeg hjemlengsel de luxe. Hils så masse!

Digger forresten fiskestilen til typen din ;)