torsdag 1. juli 2010

Bryte ned for å bygge opp

Startskuddet for oppussing smalt i går. Da hadde vi maler Morten innom.
Det er både skummelt og spennende, dette prosjektet vi nå tar fatt på. Skummelt fordi vi aldri har gjort det før. Fordi vi ikke aner det reelle omfanget på det vi skal gjøre. Spennende fordi vi er så gira og fordi vi bare vet at det kommer til å bli superbra til slutt!


I går tok vi tak og rev av beleggene på begge soverommene.


Rommet som skal bli vårt soverom. 
Til venstre ligger det skrekkelige belegget som bare lå løst oppå. Under fant vi et enda styggere belegg.


Hele pappbelegget sitter fast i tregulvet... Blir skrapefest til fingra blør, dette!


Ble ikke riktig så ille på det som skal bli gjesterom/hobbyrom.


Meeeeen, ikke så rent lite "pels" her også.


Vi hadde egentlig tenkt å vente, men nysgjerrigheten tok overhånd. Hva finnes under parketten i stua??


Joda, også her er tregulvene fra 1949 besudlet med vinylbelegg av den gamle sorten.




Tanken var at vi bare måtte rive av på alle rom med en gang. Mens vi enda ikke vet hvilket helvete det vil bli å fikse det! Ellers hadde vi vel bare droppa de resterende rom etter det første...
Men jeg kan ikke gå rundt på gulvbelegg og vite at i det skjulte ligger det fine tregulv som jeg ikke orket å fikse. Dette skal jeg klare!
Og tenk så fint det skal bli til slutt!!


Mens vi var i gang så gikk vi like godt til verks på den veggen i stua som ikke har panel. Malt strie er ikke spesielt pent, synes jeg.


Her var det mye rart! Lag på lag med maling; hvitt, rødt, gult, blått... 


Innerst var det mur. En kul tapet, kanskje?


Etter jobben i dag skal jeg møte en venninne som er interiørarkitekt - hvor kult er ikke det?
Hun skal se litt på kjøkkentegningene mine og se om hun kan komme med innspill - verdens snilleste Linn!
Jeg får sånn noia over at jeg potensielt overser Den Ultimate Løsningen, og da er vel ingenting bedre enn å få en sakkyndigs trenede øye til å se på saken!



0 kommentarer: