onsdag 7. juli 2010

Gøy med gulv!

Så var festen over og vi tar atter opp tråden med gulvene i det som skal bli vårt nye hjem. Mandag gikk vi friskt på med skraper og i løpet av et par timer hadde vi skrapet vekk pappbelegget på to tredjedeler av soveromsgulvet!

Da så det sånn her ut, og jeg fikk min første vannblemme på tommelen!

I dag gjorde vi ferdig resten. Dette papplaget til høyre brukte jeg mye mer tid og krefter på i forhold til gårdagens økt. Pappen satt mye bedre fast og måtte bløtes i flere omganger.

Vi er ikke helt sikre på hva det sorte er, men det er vel et slags lim. Det er nå jeg skulle ønske jeg hadde en drøss med lesere av bloggen min, slik at jeg bare kan ytre mine tvil og spørsmål her og få hjelpsomme svar fra kyndige mennesker.
For jeg skulle likt å vite om vi må finne en måte å fjerne det sorte på, eller om pussemaskina som skal slipe treet også vil fjerne dette... En god google-runde ga ingen gode svar.

Det sorte på beina mine fant jeg råd for, da.


Photobucket

3 kommentarer:

Maris sa...

Det så jo dritartig ut. nå føler jeg meg bare deprimert. Må sette på Dyrene i Afrika igjen.

Elisabeth sa...

Ka, festen eller oppussinga..? :)

Maris sa...

Oppussinga! For et styr! Men det blir bra til slutt!