mandag 26. juli 2010

Glede & skuff-skuffelse

For en stund siden kom jeg over en sak på en brukthandel som jeg hadde ønsket meg lenge: en vegghylle med plastskuffer! Kjempepopulære på 50-60-tallet og etterhvert ganske populære nå også. Gleden var stor og jeg var ekstra fornøyd siden brukthandleren slo av en hel hundrings på prisen og jeg betalte 300kr.


Sånn ser skuffene ut:


Åtte små og åtte store, hvorav en har lokk.


Trekassen skuffene hører til var litt skitten og jeg tok den ut på tunet for å vaske den. Ved nærmere inspeksjon kunne både blikk og nese avsløre at noe var galt...


Jeg fjernet platen på baksiden - den smuldret nærmest opp i møte med skrujernet.


Jeg leste i avisa i dag at det kanskje var mugg som kverka Brittany Murphy og mannen hennes. Jaggu har ikke muggen tatt rotta på det jeg trodde var en bruktskatt! Skandale!


Er vel bare å snekre en ny, det da... Skuffene er jo fin-fine.
Man lærer så lenge man lever. Jeg har nå lært at å la gledesrusen over et bruktfunn komme i veien for nøye inspeksjon av objektet før pengene skifter hånd er dumt.


Photobucket

0 kommentarer: