søndag 10. oktober 2010

Loppislørdag på landet

Den lokale aktivitetskalenderen har avslørt at det også denne helgen arrangeres loppemarkeder i vårt nærområde. Tross fredagens utskeielser greier vi å komme oss opp tidlig og avsted.


Den første loppisen var på en travbane. Det var bittelite, men alle fant noe å ta med hjem. Mest av alt ønsket jeg å få kjenne en myk mule mot hånden. Men det fikk jeg ikke.


Neste marked ut slet vi med å finne, for dette arket på døren var eneste skiltet. Men har man teft og vilje finner man alltid frem til slutt!


Asbjørn og jeg jakter i flokk.


På Flisa Frivillighetssentral tar vi en kaffepause med kjeks. Andreas fanger øyeblikket der halvparten av kjeksen jeg dypper i kaffen (gamlispoeng: Check!) faller ned i kaffen, til min store forskrekkelse.


På Meierigården på Hof så vi mye fint, blant annet disse koppene. Men det er stivt priset, så derfra dro vi tomhendte.


Så over til fangsten. Her er noe av det:


I et syskrin lå det fire ekstra ben. Jeg ba pent om å få kjøpe de og fikk ønsket innvilget - fem kroner stykket! Disse har jeg en super plan for!


En finfin krukke av kvalitetsmerket Uppsala Ekeby. Manglet det originale trelokket, men det gjør ingenting.


Kopp + tefat. Figgjo. Love it.


En stor stabel av disse nydelige tallerkenene fra Porsgrund.


Det er av serien "Det riflede" og ble designet av Tias Eckhoff i 1952.


Fullt kaffeservise av dette nydelige settet her. Det er fra Bavaria.


Og dette! Jättesnyggt, ja?




Photobucket

0 kommentarer: