onsdag 27. oktober 2010

Tjuekroners akt

I slutten av juli var jeg på et loppemarked i Våler, ikke langt fra landstedet på Enger. På bordene der var det flust av fine ting. Heldigvis løftet jeg blikket fra bordene et øyeblikk, for også på veggene hang det lopper til
salgs. Og der hang denne unge damen i all sin nakne prakt!

At ingen hadde sett og kjøpt det allerede var et mirakel, syns jeg. Og at prislappen proklamerte at jeg måtte ut med hele 20 (TJUE!) kroner for å kunne kalle det mitt - er det ikke utrolig??
Jeg har ikke målt størrelsen på det,men antar det er ca 50X70cm. 
Det pryder veggen på stua på Østre Enger og jeg tror det til nå må være et av mine favoritt loppefunn.


In English: In July I found this beautiful painting on a flea market not far from our countryside house. I'm so glad I raised my eyes from the tables to spot this piece, just hanging there on the wall with a price tag that said 20kr (approx. $3). Can you believe it?

1 kommentarer:

Caroline sa...

Vilket himla kap!Jättefin.