fredag 17. september 2010

Athen



Mandag kveld var strandferien over og vi pakket sammen i Xylokastro.
Litt solbrente etter en intensiv sisteøkt på stranda var vi klare for et døgn i Athen før hjemreise til Norge og høst.


Før vi dro gikk vi på café igjen og la planer for neste års tur.
Lola og jeg som sennep & ketchup i toseteren!


Mmmm, frappé!
Så sa vi farvel, og både bestemor Calypsó og jeg felte noen tårer.


I Athen dro vi rett til souvlakisjappa med den saftigste pita! Fin kveldsmat.


Også i leiligheten i Athen er det fantastiske fliser på badet!


Er det ikke flott?


På kjøkkenet er det også flisefest; en fryd for øyet, spør du meg.


På veggen i stua hang et bilde av en søt liten fyr. Noen som kjenner han igjen? :)


På vei gjennom Athens travle gater fikk jeg et glimt av Akropolis gjennom bilvinduet! I fjor var det så varmt at vi droppet besøket på toppen. I år hadde vi litt lite tid. Neste år!


Vi hadde nemlig viktigere saker fore: Bruktbutikk!

Masse rart å se...

Flere flotte heklede tepper, dessverre var prisen litt stiv. Nesten 100 euro pr stk.

Mengder med klær, sko og hatter. Fant ingenting å beverdige koffertplass, men det varveldig gøy å se!



Etter en god runde på Athens største (og veldig fancy) kjøpesenter The Mall ble det middag på Ruby Tuesday.


Jeg bestilte en Savannah Salad som var helt ENORM! Jeg var stappmett etter en kvart tallerken. Helt grei mat, men hadde bytta den i noe skikkelig gresk på flekken. Men det var ikke et alternativ i det superamerikaniserte konsumpalasset.


Så fløy vi hjem til disse to skattene, som var veldig glade for å ha mor og far trygt tilbake igjen!
I dag er det fredag og endelig tid for en real helg på Enger!


Photobucket

0 kommentarer: