fredag 24. september 2010

Epler, første akt.

Rundt omkring på Etterstad finnes det flere epletrær som bugner av moden frukt. Jeg har tre trær like uten for døren og i går høstet jeg en liten pose for å lage dessert.
Jeg mangler altså lys på kjøkkenet, og må på kveldstid ty til utradisjonelle alternativer.

Eplene er perfekte!

Kjapp omgang i stekepanna med smør, honning, kanel og rosiner...

En dæsj med vaniljeiskrem og voilá!
Det er selvsagt min guru Trine som står bak dette også.

I dag skal jeg høste flere epler!

Photobucket

3 kommentarer:

Hulda sa...

Flotte eplebilder, Elisabeth! Hadde selv et innlegg om epler og rustikt hytteliv for en stund siden.

Elisabeth sa...

Takk for det, Hulda! Selv etter seks år her sør synes jeg enda det er supereksotisk med frukttrær! Tenk å få plukke slike herligheter rett fra kilden, og så få odle det til de lekreste retter. Nydelig!

Anonym sa...

Jøje mæ, kor godt d så ut! NAM!! :O Blir helt sjalu av eple-o-ramaet ditt, håpe æ kan komme og plukke i lamme dæ en gang :)