torsdag 16. desember 2010

Du grønne glitrende...

I går kveld tok vi inn juletreet! Det hadde stått et døgn i kjelleren for litt akklimatisering, og endelig skulle det inn i varmen. Dessverre fant vi ut at juletrefoten vår var ødelagt, så vi måtte vente med å pynte det til i dag. Bummer!


Men i ettermiddag var alt ordnet. Esken med juletrepynt hadde forlengst kommet opp fra boden, og juletrelysene fra auksjonen tidligere i vinter var klare. Stjerna er maken til den jeg har vokst opp med på juletre hjemme, også den funnet på bruktsalg.

Lysene festes på og tennes.


Og høyt i toppen, den blanke stjerne.


Så var det bare å slå seg løs! Jeg har aldri hatt eget juletre før, men har gjennom flere år samlet et ganske greit  knippe med pynt. Disse kjøpte jeg i Sverige i fjor.


Fluesoppen er overalt. Disse er vel oftest brukt i blomsterdekorasjoner, men jeg syns de ble fine på treet også. Gleden var stor da jeg fant to små poser fulle av slike på Sanitetens bruktbutikk sist helg!


For flere år siden fikk jeg boken "Tildas Jul" av mamma. Det medførte en kreativ periode med symaskinen og en hel samling pepperkakemenn og stripete hjerter poppet frem. Endelig fikk de et tre å henge på!

 Vimplene jeg laget for et par uker siden fikk sin tiltenkte plass.


Det er litt uvant med juletre allerede 15.desember. Men om fem dager reiser jeg til Nord-Norge, så om jeg skal få nyte litt julepynt i mitt eget hjem så måtte det nesten bli sånn. 


0 kommentarer: