onsdag 15. desember 2010

Ludvig Hoff

Andreas og jeg har fått oss ny katt!


Han heter Ludvig og er så søt at jeg nesten begynte å grine da jeg så han!
Men Ludvig bor ikke hos oss, han er en av veldig mange hjemløse katter som bor på Dyrebeskyttelsens hjelpesenter for katter.


DOOAs hjemmeside kan alle som vil registrere seg og fjernadoptere en pusevenn. Man må da donere et månedlig beløp på minimum 50kr. Det har vel de aller fleste råd til?
Om man vil kan man også besøke katten sin på hjelpesentret! Gjett om jeg skal?!

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har mine to små så hadde nok Ludvig fått flytte inn hos oss. Hadde jeg flyttet ut på landet hadde han fått bli med uansett. :)

Storepusen gjesper uinteressert når jeg viser han bilde og forteller om Ludvig. Kanskje har han glemt at han startet livet sitt akkurat ved det hjelpesentret? Eller kanskje bare fortrenger han det...
Han ble forlatt utenfor døren der i en liten eske, sammen med en liten søster. Men han var heldig og fikk nytt hjem ganske snart. Her kan du lese historien om det!

Jeg jobbet en periode som frivillig der på kattehuset og vet hvilken innsats ildsjelene som står bak gjør.
Jeg oppfordrer alle til å fjernadoptere en katt, og støtte det fantastiske arbeidet som Dyrebeskyttelsen gjør for  de små vesnene som ikke mange andre bryr seg om.

0 kommentarer: