onsdag 29. desember 2010

Lammerull - the verdict

I oktober laget jeg lammerull for første gang og spenningen var stor da den ble hentet opp av lake, kokt og presset på lille julaften. Jeg lovet å dokumentere også den prosessen, men det glemte jeg rent! Min rull var så stor at vi sparer mamma sin til påske, så da får jeg ny fotosjanse.


Her er uansett resultatet! Den revnet litt under pressing, i den delen av sømmen hvor jeg ikke hadde vært nøye nok. Men det gikk bra.

Smaken var helt perfekt og jeg kunne puste lettet ut!
Jeg sier som min venn Hermod så fint sa det på sin Facebookstatus lille julaften: "Beviset på at Gud eksistere er majones og kjøttrull". Og jeg er velsignet med kunnskapen om hvordan man lager det! 
Amen.


In English: The night before Christmas Eve it was finally time to get the lamb roll I made in October in from the bucket of brine outside. After cooking and pressing it I could at last taste it and confirm that it turned out perfect! I'm quite proud!
I know I promised to document the process, but I totally forgot. Since my roll was so big, we didn't need to prepare my Mother's roll now. We're saving it for Easter, so I'll have a second chance. 


0 kommentarer: