mandag 10. januar 2011

Fra Bestemors bildeskuff

Da jeg var hjemme i jula satt jeg en hel ettermiddag hos Bestemor og så gjennom den store skuffen hennes med gamle bilder. Masse interessant og morsomt å se! For eksempel mini-meg og min bror, Lars. 


Og dette bildet av tante og Lars, fra midt på 70-tallet en gang. Storebror poserer for en stolt tante, som har strikket den flotte genseren og lua som han har på seg. Det er samme tante som står bak de søte heklede kjolene fra forrige innlegg, så hun har vært dyktig på håndarbeid i flere tiår!

Vel, jeg må innrømme at det som fanget min umiddelbare oppmerksomhet i dette bildet er møbelet bak tante. For akkurat det der er det jeg drømmer om å finne, fordi det matcher den ene delen jeg har i stua mi nå perfekt! Akkurat denne var Bestemor og Bestefars, og står nå i sommerhuset til mine foreldre. Jeg har tidligere vurdert å gråte meg til det, men det er jo ikke akkurat bare å pakke det sammen og putte det i kofferten på flyet ned til Oslo. Jeg holder en knapp på indre Hedmark inntil videre!

0 kommentarer: