søndag 16. januar 2011

Seksstjerners middag

Lørdag kveld var jeg invitert på gourmetservering hos Hans Peter. Jeg hadde med denne fin-fine rødvinen til hovedretten.


 Rudi bidrar med kvalitetssikring av forretten...


Hovedretten er klar til å ferdigstilles.


Ringo venter på at alle de gode duftene i kjøkkenet skal materialisere seg.


 Kveldens master chef Tor krydrer forretten like før servering.


Noe til meg..? Please?


Foto: Tor Giæver


Forrett: Stekte kamskjell og blomkål med rød pesto, servert på seng av raspet sellerirot. Servert med en utsøkt Riesling - Georg Breuer Rauenthal Estate 2007


 Den skjønne Anita var en av stjernene ved bordet.


Hovedretten: Ytrefilet av lam med chili og rosmarin, sellerirotpuré med trøffelolje, solbærkandisert rødløk, ovnsstekte amandinepoteter med akasiehonning og eple og chilisaus. Du søte tid.


Til dessert: Hans Peters Apple Crumble. 
Servert med en deilig Jackson Triggs Vidal Icewine 2006


 Så godt at jeg såvidt husket å ta et siste foto før gildet var over.


Et samlet selskap hyllet Tor for hans innsats ved grytene.


 Beste Rudi, som jeg møter så alt for sjelden.


Vakre Jeanette, mørk og mystisk.


Etter middagen rydde det på med fine folk for videre fest.                         
Foto: Tor Giæver


Trude får seg dessert.                                                                             
Foto: Tor Giæver  


Kveldens sedvanlige vert: Hans Peter, kjekk som alltid.                                                       
Foto: Tor Giæver


To fine fyrer - Jan Harald og Anders.                                                          
Foto: Tor Giæver                                                    


Tor byttet kjøkkenredskapene med kamera.


Jeg var glad, så glad! 
Foto: Tor Giæver                                                                                                       


Ronald og Michel 
Foto: Tor Giæver                                                                                                           


Jan Harald i et alvorlig øyeblikk.                                                              
Foto: Tor Giæver


 Vi danset, danset, danset.


Så tok jeg katten under armen og dro hjem.
♥ My Friends!


0 kommentarer: