tirsdag 18. januar 2011

Pippi Langstrømpe & Hakkebakkeskogen

Jaggu ble det fin fangst på Fretex forrige uke. I tillegg til den superfine kjolen jeg hadde på meg på lørdag, og en heftig ullgenser - så sto det to utrolig søte krus på hylla og ventet på meg! 


Min favorit:  Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump! Världens starkaste flicka!


Kruset har tre skjønne tegninger. Her er Pippis hest, Lilla Gubben.


Koppen er produsert av svenske Rörstrand, og kostet meg 29 kr. :)


Det andre kruset prydes av Morten Skogmus og Klatremus fra Hakkebakkeskogen.


På den andre siden får Brumlemann et bad av Bjørnemor. En klassiker innen norsk barnelitteratur!


Denne er produsert av Figgjo, og figurene tegnet av forfatteren bak bøkene: Thorbjørn Egner. Prisen for denne var også kr 29,-


5 kommentarer:

Ida sa...

Superfine!

Giulyanna sa...

ela é a menina do kalle blomkvist, né? :)

Elisabeth sa...

A Pippi é uma personagem própria, mas é da mesma autora que do Kalle Blomkvist - Astrid Lindgren!

Anne Lena sa...

Hmmmm..e det en grunn tel at du samle barnekrus..utenom at vi to e like barnslig og helt på nett der haha!

Anonym sa...

Så heldig du var:-) Krusa er helt nydelige:-)) Man kan finne mye fint på Fretex:-)))Vennlig hilsen May