onsdag 12. januar 2011

Vintersol til glede for mange

Etter et par dagers grått mildvær i Oslo kom det både snø, frost og sol igjen i løpet av natten. Mye bedre enn regn og slaps!


 I vinduet på rommet vi nå har ryddet ut av har det siden tidlig i høst stått to avblomstrede orkidéer. Da jeg skulle flytte de til soveromsvinduet i dag fikk jeg en gledelig overraskelse!


Alle grenene er nemlig fulle av knopper! Kjølig temperatur, regelmessig vanning og vintersol har brakt livsgnisten tilbake.


 Den store katten er også glad i vintersola.


Onsdagsbadet unnagjøres.


Jeg gjør meg klar til nok en reise mot nord. For å bøte på kort juleferie blir det en god uke hos mamma og pappa nå. Med i kofferten følger disse herlige nøstene med garn fra Pickles, som jeg fikk i julegave av Guro. Jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal skape av de, men har en plan om å gå løs på de med strikkepinner! 


0 kommentarer: